dimarts, 15 de març del 2022

 



Bon dia i bona hora, benvolguts amics i benvolgudes amigues

Avui no us trametem un treball d'història, tot i que ve relacionat en esdeveniments històrics.
Aquest hivern la revista SAULÓ (Núm. 31), que edita Segle Nou (entitat de protecció del patrimoni cultural del nostre municipi de Cervelló), ha confeccionat un Editorial descaradament contra una altra entitat CervelloninaGrup de Recerca de Cervelló, per haver celebrat el quarantè aniversari de la seva fundació.
Com que personalment m'ha semblat de molt mal gust i impròpia d'una entitat de caràcter cultural, i com que el que s'hi diu m'afecta directament, he pensat fer uns aclariments donat que, en certa manera, m'acusen de ser un tergiversador de la història.
En ser soci del Grup de Recerca de Cervelló i en ser-ne uns dels principals creadors, l'any 1979, m'he vist amb la necessitat d’intentar posar les coses al seu lloc i desmuntar les afirmacions que el dit Editorial publica impunement en contra, segons ells (o elles) de no tenir rigor en els fets històrics.
En conseqüència, el present escrit és una rèplica a l'Editorial de la revista esmentada i en contra del que diu l'Editorial que no vol encetar cap polèmica, jo em presto a encetar la polèmica que faci falta. Però, no amb xerrameques literàries, sinó aportant-hi documentació que avalin els fets.